These boots are made for walking

För exakt 23 dagar sen tog jag ett beslut att jag ska promenera minst 20minuter i 21 dagar. Hur långt jag skulle gå spelade ingen roll bara det tog minst 20 minuter. Ifall jag hoppade över en dag skulle jag bli tvungen att börja om från början 🙂 av alla konstiga påhitt tror jag att detta tillhör ett av dom mest konstiga jag kommit på.

Jag har lyckats fantastiskt bra med både promenaderna och att undvika regnet, som tydligen är något vi får leva med nuförtiden. Men jag har haft problem med skorna som inte riktigt fungerat som dom bör. Mina vandringskängor är helt ok och i dom kan jag använda mina inlägg som jag är illa tvungen att ha efter det där jädrans fallet i trappan för 2,5 år sen. Men det har ju blivit lite varmare väder och jag har försökt att promenera  med mina Nike joggingskor och det har inte varit någon höjdare. Mina inlägg passar inte i skorna och utan inläggen får jag problem med högra foten så jag beslöt att köpa nya skor som skulle passa.

Första affären (xxl i Vasa) jag besökte hade fantastiska skor men inte för mina fötter, tycker riktigt synd om killen som verkligen försökte få skorna att passa på mina fötter, utan resultat dock. Följande affär (TopSport Vasa)  – helt underbar försäljare. Hen lyssnade och gav råd om vilka skor som skulle vara dom bästa. Sen var det dags att prova och då bad hen om ursäkt för färgen på skorna??? men tyvärr så fanns det inga andra färger i min storlek och budget. Hen var också och väldigt serviceminded då hen hämtade inlägg så jag kunde prova och känna om skorna fungerade med inlägg. Och visst underbara skor som satt som ett smäck om man inte tänker på färgen.

2017-06-09 21.07.49

Nu har jag varit på promenad tre ggr med dessa skor och tyvärr så kippar vänstra väldigt mycket, men skam den som ger sig. Idag (dag 23) var första dagen som jag inte var på promenad men imorgon ska jag fortsätta och träna upp min kropp på mitt eget sätt och då kommer hälen att ha ett skavsårsplåster för promenaden.

These booths are made för walking åtminstone enligt mitt tycke.

Om arjasparlor

Jag är en femtioplussare som tycker om att greja med allt möjligt och det jag inte kan vill jag lära mig. Smycken av pärlor är min nyaste grej. Men egentligen håller jag på med allting som har med handarbete och hantverk att göra. Återbruk av gamla föremål och möbler är helt självklart för mig. Jag bakar surdegsbröd o. knäckebröd, jag syltar och saftar till husbehov men mest för att slippa alla tillsatsämnen. På jobbet handlar allt om datorer och olika program/appar.
Det här inlägget postades i Blandat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

