Det är som det är…

Ibland måste man bara acceptera att vädret inte är vad man hade önskat och andra gånger är det precis det man önskat + lite till. Det gäller att gilla läget oberoende 🙂
Vi har gnällt på det kalla och dåliga vädret som försommaren bjudit oss på. Nu har jag haft nöjet att gnälla på hettan +44° i tre dagar. Nej jag har inte gnällt, men övergången var lite abrupt från +11° till +44° på några dagar.

DSC_0108

Bilden är inte av takeaway salladen

Gilla läget oberoende var det ju 🙂 men idag vet jag inte om jag riktigt kunde gilla läget. Hade precis avnjutit min takeaway sallad, det fanns endast olja och vinäger i botten på skålen och jag var på väg att packa in alla ”sopor” som kommer när man äter takeaway. Nedanför bordet hade jag min ryggsäck och i den minsta av alla fack fanns min telefon fullt synlig – även för ”dressingen”. Och vad händer precis då?! Jo, en vindpust  (en av dom stora) lyfte skålen med resterna och tömde innehållet i gissa var? precis i facket där jag hade min telefon. För bövlar vilket lyckokast för den vindpusten! Nu badade telefonen och allt annat i en sörja av vinäger, olja och kryddor – ingen hade frågat om det var önskvärt men GILLA LÄGET det ska vi inblandade 😉 ändå göra.

Kanske mina samtal kommer att flyta som inoljade hädanefter, man kan ju alltid hoppas.

 

 

Om arjasparlor

Jag är en femtioplussare som tycker om att greja med allt möjligt och det jag inte kan vill jag lära mig. Smycken av pärlor är min nyaste grej. Men egentligen håller jag på med allting som har med handarbete och hantverk att göra. Återbruk av gamla föremål och möbler är helt självklart för mig. Jag bakar surdegsbröd o. knäckebröd, jag syltar och saftar till husbehov men mest för att slippa alla tillsatsämnen. På jobbet handlar allt om datorer och olika program/appar.
Det här inlägget postades i Blandat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

