Fiskar i havet…nej men i …

Alla vet väl att jag gillar fisk eller egentligen så älskar jag allt som har med fiskar och hav att göra. Jag äter nästan allt som bjuds i fiskväg och är det riktigt små fiskar äter jag allt, ben och fenor är underbart knapriga och goda. Okej, akvariefiskar får simma ifred dom äter jag inte.

Fiskar ska ju helst vara i havet eller sjön men dom fiskar som jag stötte på idag var i ett litet ”akvarium” eller kanske det kan kallas för tank. Jag vågade mig på att doppa mina fötter i en tank fullt med fiskar som ska äta på fötterna. Det låter lite horribelt och konstigt att fiskar ska ”tugga” på mina fötter men det kallas för fiskpedikyr och allt måste ju testas.

IMG_20170706_152726
Jag hade glömt hur kittlig jag är under fötterna så det blev endast en kort testrunda på 5 minuter, för det kittlades något fruktansvärt. Kunde riktigt se framför mig vad som skulle hända om jag skulle suttit där i 15 minuter. Jag skulle säkert börjat skratta hejdlöst och det skulle varit stor risk att fiskarna varit på golvet istället för i tanken. Nu återstår det att se om det har hänt något speciellt med mina fötter. Kanske jag blir ännu snabbare när jag är ute på mina promenader möjligt är att ni ser mig springa eller så inte 😉

Vet inte om jag kommer att göra om det men som sagt allt ska testas åtminstone en gång.

Om arjasparlor

Jag är en femtioplussare som tycker om att greja med allt möjligt och det jag inte kan vill jag lära mig. Smycken av pärlor är min nyaste grej. Men egentligen håller jag på med allting som har med handarbete och hantverk att göra. Återbruk av gamla föremål och möbler är helt självklart för mig. Jag bakar surdegsbröd o. knäckebröd, jag syltar och saftar till husbehov men mest för att slippa alla tillsatsämnen. På jobbet handlar allt om datorer och olika program/appar.
Det här inlägget postades i Blandat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

