Hur dum får man vara?

Det borde ju vara självklart – Drick inte ”kopiösa” mängder innan du ska ut på promenad! eller hur? Men av någon anledning tänkte jag inte på det idag. Det var ju varmt och jag var ju så attans törstig så jag drack vatten och åter vatten.

Idag hade jag bestämt mig för att gå den långa Bölerundan (dryga 6km) så jag samtidigt kunde titta om det finns svamp och hur mogna blåbären är. Precis innan jag skulle ut på min promenad drack jag ännu mer vatten, det var ju den där törsten (dumt, dumt, dumt skulle jag märka lite senare). Det gick riktigt bra i skogen myggen lät mig vara ifred, jag hittade lite svamp och kunde konstatera att blåbären börjar mogna. Men sen när jag hade ungefär 2,5km kvar började det kännas – ni vet vad jovisst kissnödig. Och jag hade kommit ut ur skogen så det var inte läge att hoppa bakom någon buske, vad ska man göra då då? Enkelt man ökar tempot för nu var det bråttom hem av en viss anledning.

Normalt brukar jag njuta av allt det vackra som finns runtomkring likaså brukar jag känna alla ljuvliga dofter som sommaren ger oss. Men nu kunde jag inte riktigt njuta av det. Jag tror att jag aldrig avverkat 2,5km så snabbt som idag för jag kan lova att det gick undan. När jag hade ca. 20meter kvar hade jag plockat fram nyckeln – det skulle ju gå snabbt att låsa upp dörren så jag bara kunde rusa in på toan. Skulle jag kunnat så hade jag säkert haft mina träningsbyxor vid anklarna innan jag var innanför dörren. Jag hann in på toan utan att ha kissat på mig men jag skulle inte klarat mig 5minuter längre för det var panik.

Alltså ”hur dum får man vara?” Nu vet jag av egen erfarenhet – man ska inte ”hinka” in kopiösa mängder med vätska innan man ska ut på promenad och ni kommer inte att se mig rusa fram som en furie för att jag är kissnödig. Ser ni mig rusa fram är det för att jag har fått bättre kondition 😉

Om arjasparlor

Jag är en femtioplussare som tycker om att greja med allt möjligt och det jag inte kan vill jag lära mig. Smycken av pärlor är min nyaste grej. Men egentligen håller jag på med allting som har med handarbete och hantverk att göra. Återbruk av gamla föremål och möbler är helt självklart för mig. Jag bakar surdegsbröd o. knäckebröd, jag syltar och saftar till husbehov men mest för att slippa alla tillsatsämnen. På jobbet handlar allt om datorer och olika program/appar.
Det här inlägget postades i Blandat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

