Åh nej, snart kommer dom ner.

Höst men va härligt! – så brukar jag tänka till en början. Jag älskar alla fantastiska färger som naturen bjuder på och skogen är ett helt underbart förråd som ger oss enorma mängder med ätbart i form av bär, svamp, och allt i viltväg som jägarna får tag på. Och för pysslare är skogen ett outtömligt materiallager som man kan göra massor av. Så jo, HÖSTEN ÄR HÄRLIG om det inte skulle vara för…ni anar säkert vad.

2017-10-05 17.21.04

 

Jo visst är det löven jag menar. Lönnlöv, visst är dom vackra när dom börjar skifta i gult-brunt-orange-rött…. och ännu sitter kvar i trädet. Men det är vad som händer eller håller på att hända med dessa löv som”bekymrar” mig en aning (hihii). Snart ligger dom som en matta i dubbla/trippla lager på marken och det är inte kul kan jag lova.

Jag skulle ju kunna börja göra rosor av lönnlöv men det är nog en droppe i havet, jag blir inte av med alla löven på det viset. Undrar om någon skulle vilja köpa några säckar lönnlöv för att skapa höstkänsla? Det går ju att sälja vatten på flaska, luft på burk, risgrynsgröt i rullpack, så varför inte höstlöv i säck? Om det inte fungerar idag så kommer det att vara fullt möjligt i framtiden! MARK MY WORD, och om ni någon gång ser en annons som saluför höstlöv i säck, kom ihåg att det var min idé.

Nej jag får väl ta krattan i vacker hand och hitta nya muskler. Dom säger att motion är bra så upp till bevis ni är välkomna att kratta.

Om arjasparlor

Jag är en person som tycker om att greja med allt möjligt och det jag inte kan vill jag lära mig. Smycken av pärlor är min nyaste grej. Men egentligen håller jag på med allting som har med handarbete och hantverk att göra. Återbruk av gamla föremål och möbler är helt självklart för mig. Jag bakar surdegsbröd o. knäckebröd, jag syltar och saftar till husbehov men mest för att slippa alla tillsatsämnen. På jobbet handlar allt om datorer och olika program/appar.
Detta inlägg publicerades i Blandat, Från trädgård och skog och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar