Nackspärr, vilket elände

Denna vecka ett liv… suck skulle jag kunna säga. Jag brukar tycka att måndag är veckans bästa dag, man har en helt ny färsk vecka framför sig och den innehåller alla möjligheter till att bli helt fantastisk. Nu blev det inte riktigt så, men visst har det hänt saker och det är bara tisdag kväll ännu.

Måndag morgon kändes helt underbar då jag slog upp mina gröna. Denna veckas jobb skulle bli kul och slutet av veckan ännu roligare med två egna utbildningar/kurser. Fredagen ska börja med en kurs i nätpedagogik och avslutas med  tomtetovning på kvällen för att fortsätta på lördag.  Men innan fredag är här ska veckan komma igång med måndag på mitt väldigt omväxlande jobb.

Reklam för två evenemang skulle ut på nätet, ett och annat skulle finjusteras som t.ex. några översättningsmissar (från svenska till finska) och felstavningar. Jo, jag håller med alla som säger att finskan är klurig att skriva rätt. Det ena evenemanget är Korsholms Kommuns självständighetsfest Finland 100år som hålls den 6:e december i Kulturhuset och det andra är De vackraste julsångerna.

inbj_självstfest

Julsånger copy

Allt flöt på riktigt bra ända fram till eftermiddagen då den slog till, magproblem med stora bokstäver. Det fanns inget annat att göra än meddela att nu åker jag hem och kvällens kurs måste flyttas till nästa måndag. Ursäkta nu, men skit också tänkte jag, för det skulle varit sista kurstillfället för denna kurs och resten av höstens måndagskvällar skulle bli lediga. Nå inget att göra jag åkte hem tog en Burana (vet inte när det har hänt sist) och en stor kopp med te, Buranan gjorde sitt och jag somnade trots att magen lät som en trilskande motor.

Det blev att stiga upp för att gå och lägga sig på nytt ungefär halv elva vilket är ovanligt tidigt för mig. Man tror ju att det skulle vara över på morgonen och jo magen är sådär men under nattens lopp har jag lyckats med att få SENDRAG i nacken eller NACKSPÄRR som vissa kallar det (underbart). Så idag har min dag inneburit att jag har en tjock halsduk lindad runt halsen och varje gång jag borde svängt på huvudet har jag svängt på hela kroppen. Känner mig högervriden för det går inte att vrida huvudet åt vänster utan att det kommer konstiga ljud ur munnen. Tror att jag blir tvungen att tvätta munnen också när jag går i bastun för ett desperat försökt att få nackmusklerna att släppa sitt krampaktiga grepp om min nacke.

Så visst har det hänt saker redan denna vecka så det är bara att fortsätta för det kan ju bara bli bättre eller???

Om arjasparlor

Jag är en person som tycker om att greja med allt möjligt och det jag inte kan vill jag lära mig. Smycken av pärlor är min nyaste grej. Men egentligen håller jag på med allting som har med handarbete och hantverk att göra. Återbruk av gamla föremål och möbler är helt självklart för mig. Jag bakar surdegsbröd o. knäckebröd, jag syltar och saftar till husbehov men mest för att slippa alla tillsatsämnen. På jobbet handlar allt om datorer och olika program/appar.
Detta inlägg publicerades i Blandat, Vardag. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar